15.1.2014

Koiruuksia #

Aiemmin kirjoittamani ja julkaisemani postaus ei näköjään ollukkaan tullut julki. Joten julkasin sen äsken. Ärsyttää kun oon luullu koko ajan että se on julkastu. Mutta eii. 

Menin eilen Dinalla tunnilla ja voi hitsi kun se kulki hyvin. Tietty sain tehä tosi paljon hommia mutta se oli ihan mahtava. Sen ravikin niin tahdikas ja oma istunta oli kuulema oikein hyvän näkönen vaikka Dinskulla on aika haastava ravi istua nyt sovittiin yhteen kun palapelin palaset. :) 
Katotaan kuka mulla on tänään ja miten menee.

Olen tosiaankin ajatellut että rupeaisin Ziliä käyttämään agilityssä. Aluks ihan mielenvirkistyksen vuoksi ja kahtoo sitten tuleeko siitä mitään. :) Rallytoko kans kiinnostaa.
Ja kaiken hyvän lisäksi mulla on hirveä pentukuume. Olen täysin vannoutunut koiraihminen ja oon ruvennu miettimään että minkälaisen koiran mä seuraavaksi meille tahdon ottaa. 
Ensiksi mietin aika pieniä rotuja, semmosii mitkä kulkee helposti mukana. Mutta sitten palasin maanpinnalle tajutessani että emme me voi mitään kääpiökoiraa ottaa, koska Zili on niin paljon isompi eikä välttämättä aina leikkiessään huomaa varoa pienempää. :) 
Joten oon miettiny jotain keskikokosta rotua. Koska haluan nimenomaan rotukoiran. Haaveina ois päästä näyttelykehiä kiertää ja kanssa sitä agilityä, tokoo jne. 
Tässä muutamia rotuja joita harkitsen vakavasti: 
 - Cockerspanieli
- perhoskoira

Ja Papillonit on niin pikkusia, että ei me varmaan semmosta. Mutta cockeri voi hyvinkin olla just se mulle sopiva. Aktiivinen koira, kaunis ja sopii kaikkeen harrastamiseen, passelin kokoinen ja kulkee hyvin mukana vaikka missä, miellyttämisen halua ja ystävällinen toisille koirille. 
Oikeastaan kuulostaa just semmoselta mitä oon ajatellut. 
Eniten tykkään blue roan värisistä cockereista, semmonen ois ihana. Mut loppupeleissä, ei värillä väliä. Tosin en mielellään koko mustaa ota, ja kun Zili pelkää mustia koiria. 
:) Ikävä miun karvakoiraa, nyt rupeen oikeesti mahdollisuuksien mukaan touhuamaan sen kanssa kunnolla. Miusta tuntuu että se on vähä ikävystyny ja tylsistyny. Pitää keksii sille lisää aktiviteetteja. 
Rakastan sua Zili! <3 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentointi on tervetullutta, muistakaa kuitenkin:
# Asiallinen kielenkäyttö
# Tässä blogissa ei haukuta ketään
- Kiitos <3