29.1.2014

Something I need to say #

Moikkelis!
Viikko on alkanu aika noh huonohkosti. Mielialat on ollu tosi matalalla. Ei oo paljon mikää kiinnostanu ja koulussakin lähinnä ahistanu. Maanantaina sain 30min ulkoilut. Tänää oli aamulla matikan viimenen koe ja se meni varmaankin ihan hyvin...osasin laskee kaikki laskut.
Kouluasiat selkeni muutenki nyt sen verran, että Maaliskuun loppuun mennessä mulla on päättäri kourassa! Ihanaa, saada vihdoinkin tommonen "päivämäärä" kun tietää, että kova työ saadaan päätökseen. Sitten menen varmaan loppukevääksi tallille työharjotteluun ja santsaan treenaamiseen täysillä. Maaliskuun alussa on tarkotus tilata mulle mittatilauksella ratsastussaappaat.
Haluan semmoset joissa on pitkä vetoketju takana, ja nauhat edessä nilkan kohdalla...nää tulee varmaan maksamaan lähemmäs 1000e mutta ne on pitkäikäiset ja tulee olemaan mun tärkeä työväline hevosalalla.
Jos nyt pääsen sinne kouluun minne haluan, eli Hingunniemeen niin on mulla siinä kesän aikana osteltava vielä paljon ratsastustarvikkeita...hanskoja useampi pari, parit housut, gaitersit ja hyvät kengät, paitoja, talvitakki ja ehkä myös varakypärä. :)

Tosiaan tulevaisuuden suunnitelmina mulla olisi suorittaa ensin pt hevosenhoitajaksi 3-v, jonka jälkeen opiskella ratsastuksenohjaajaksi 2-v. :)
Syy miksi en suoraan halua lähteä ratsastuksenohjaajaksi on oma nuori ikä ja loppujen lopuksi pelottaa ottaa niin suuri askel, kun kynnys hevosenhoitajaksi on matalampi.
Kyllä mulla varmasti taidot riittää kumpaankin, mutta teen niin kuin tuntuu hyvältä!

Eilen olin muuten tallilla, kuten normaalistikin. Tunnin menin Remulla :D Kauhee säätö oli jalkkareitten kanssa, ku ne eka tuntu hyviltä sitten liian pitkiltä sit ne olikin liian lyhyet.
Yleensä ekalla säädöllä saan ne sopiviks, mikälie eilen ollu?
Tehtiin peruskoulu vääntöö, hauskaa oli se, että Veera piti tunnin Dinan selästä käsin ja läpiratsasti Dinan siinä samalla. :) Remu oli ihan hyväntuntunen, sen kanssa mulla on aina ongelmana pyöreeksi ratsastus. Se on niin pitkärunkonen ja kaulanen ja taipuu ihan eritavalla kun vaikka just Dina. Sillä joutuu tekee hirveesti töitä että saa sen taipuu ja asettuu.
Mutta, niin se vaan on että töitä kun tekee niin joskus hevonen kun hevonen kulkee.
Mutta siis, alkuun perusraviverkkaa ympyröitä ja voltteja vapaassa kierrossuunnassa, sitten laukkaverkkaa pääty-ympyrällä missä piti saaha hevonen taipumaan kunnolla ja pyöreeks. Sitten mentiin ilman jalkkareita ravi-pysäytys tehtävää ja sitten tultiin vielä laukanvaihtoja laukka-käynti-laukka. Silleen että pääty-ympyrä, pitkän sivun puolivälistä kohti toista pitkää sivua, keskellä käyntiin, uus laukka ja sama uusiks :)
Se oli ihan hauskaa. Kohta päästään harjottelemaan jo laukanvaihtoja askellajin sisällä.

Toivon et tänään olis joku semmonen hepsu et viittisin mennä ilman satulaa. Remu on tosi siro ja kapearunkonen sillä on hirveen korkee säkä ja tosi ylöspäin suuntautuva ravi että sillä ei oo hirvee nautinto mennä ilm.sat.

Huomenna meillä on koulussa vähän erikoisempi päivä, me mennään tutustumaan Peltolaan muutaman ammattitutkintoon ja sen jälkeen mennään ajaa cartingia :D
Siistiä, en oo ikinä ajanu sitä.

Mutta joo, mä oon kohta lähössä tallille. :)
Eipä tässä mitään ihmeitä tänää oo ollu. Sori muuten kuvattomasta postauksesta, mutta tää laitoksen kone on niin kova lagittaa, ettei anna mun nyt ees ladata tähän kuvia.! Joskus näin. :P
Moikkaa!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentointi on tervetullutta, muistakaa kuitenkin:
# Asiallinen kielenkäyttö
# Tässä blogissa ei haukuta ketään
- Kiitos <3