17.7.2012

Tunnelma tääl on aika pilvinen ~

Zili on mulle tosi tärkee ja rakas, se on mun eka koira...oon halunnu koiraa jo pienestä asti.
Koirat rakastaa vilpittömästi. Ne ei puhu pahaa seläntakana, valehtele, niitten kanssa ei tuu riitoja. Kun koiran luottamuksen saa niin se on ikuinen ystävä...ei petä koskaan.

Mua rasittaa ku Roosa puhuu koko ajan blogissaan että minä en muka haluis olla sen kanssa. Jos en haluis niin miks oon ollu sen kaa koko kesäloman?
Blogissaan se sano et jos se vaihtas päivärytmiin niin sillä ei ois mitään tekemistä, vaan hirveen tylsää "Koska viivin pitää hoitaa Ziliä ja sil on muutakin..."
Oikein, mun pitää hoitaa Ziliä. Kun on elukan hankkinu niin siitä on myös huolehittava. Mut mitään muuta mulla ei ole. Tiiätkö miten tylsää mulla on ku oon just tullu Zilin kaa ulkoo ja sit ois parituntii aikaa taas duunailla jotaki, mut tiiän et Roosa nukkuu koska se oli taas valvonu koko yön niin en viiti sitäkää häiritä.
Kyl mä pystyn olee Roosan kaa vaikka mulla onki Zili hoidettavana...onha se onnistunu tähänki asti.

Roosa pitää Ziliä kilpailijanaan.
Jos mä rapsutan Ziliä niin Roosa on mustasukkane siitä että mä annan Zilille huomioo.
Roosasta on varmaa vastenmielistä olla mun ja Zilin kaa lenkilläki, siitä on varmaa vastenmielistä olla meillä kun sen "pahin kilpailija" (tota nimee Roosa on Zilistä käyttäny) on tääl myös, asuu tääl.
Roosasta on vastenmielistä silittää Ziippua.
Zili kuitenki kuuluu mun elämään yhtälailla niinku Roosakin.
Minä en voi mitään sille että Roosa ei haluis tulla meille ku Zili on täällä.
Mut aina mä voin toivoo et Roosa oppis tykkää Zilistä samalla tavalla ku mä. Mä tiiän et se yrittää.
Se yrittää ajatella Ziliä koirana, lemmikkinä, meidän perheen jäsenenä. Ei kilpailijana.

Juju - Ajattelutapa


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentointi on tervetullutta, muistakaa kuitenkin:
# Asiallinen kielenkäyttö
# Tässä blogissa ei haukuta ketään
- Kiitos <3