9.11.2013

My day- kuvina #


Nousin sängystä 7.30, nappasin kameran käteen ja nappasin muutaman kuvan. Ulkona oli aika sateisen näkönen keli ja oli siellä yöllä satanutkin. Olin ilonen herätessä kun tajusin että, kohta pääsen jo bussiin Kuopioo kohti. Illalla oli aika vaikee saaha unta. Valvoin vaille 23 neuloessani äitin villasukkaan kantalappua. Oon tottunu rupee nukkuu jossai 22 aikaan, kun mulla on siis unettavat lääkkeetkin illassa. :) 

 Kävin suihkussa ja lompsin aamupalalle. Ohjaajat vähä ihmetteli kun nappasin aamupala muroista kuvan ;D Mutta näin yksinkertanen oli mun aamupala, muroja joita en ees jaksanu syyä kokonaan ja appelsiini mehhuu. Sitten kävin ottamassa aamulääkkeet, laitoin huoneen päiväkuntoon ja menin meikkaamaan. 

 Ennen ja jälkeen meikkauksen. Mulla on aamulla aina silmäluomet ihan turvoksissa. Mutta, ei voi mitään. Väsytti kyllä kamalasti. :D

 Vaille yheksän lähettiin koululle, ja kuinka ollakkaan ulkona ripsu vähäsen vettä. Se ei kyllä hyytänyt mun hymyä. Kotiloma kassit autossa, lähin oikein mielellään kouluun. 

Koulussa meillä oli ekatunti jotain nenäpäivä jutskia, kateltiin jotain videoita ja sitten meillä oli joku tietokilpailu. 


Lähettiin koululta suunnilleen varttia vaille ajelemaan linikka-asemalle. Ulkona ei enää satanu. 

 Keskustaan oli laiteltu jo joulukoristeita. Mutta missäs meijän lumet sitten viipyy? Taivas oli ikävän harmaa. 

 Odottelin bussia. Ulkona oli ihan hirveen kylmä ja siellä tuuli. Onneks otin lämpimän takin ja kengät päälle. 

 Bussi tuli siinä kymmenen yli ja pääsin kyytiin lämpimään. 

Matkan ajan kuuntelin musiikkia, neuloin sukkaa ja kokeilin kameran eri asetuksia. Lueskelin myös kännykällä blogeja ja juttelin mutsin kaa puhelimessa. Matka kesti n. 2h35min. Se oli aika tuskastuttavan pitkä aika istuu paikallaan ja ootella, että oltais jo Kuopiossa. 


 Saavuin bussilla Kuopioon, oottelin hetken ja äiti tuli sitten hakemaan mut meijän punasella paholaisella :D 
Lähettiin sitten ajelemaan kohti Ikeaa ja matkusta. 

Ajettiin parkkiin, ja suunnistettiin ekana vessoille ja sit pyörähettiin nopeesti siinä matkan varrella tiikerissä (tiger) se on semmonen krääsä kauppa. Sain sieltä ihanat kuulokkeet. :D

  Mentiin ikean ravintolaan syömään. Otettiin kummatkin broilerifilettä, leivät ja kahvi ja pulla. :)  Ja sitten lähettiin kiertää kauppaa. Ostettiin Zilille ja Samille joululahjat, eteiseen matto ja bonzai puu. Siel ei tullu mieleen yhtään että mitä ois pitäny ostaa :D 

Ikean jälkeen vietiin ostokset autoon ja mentiin Matkukseen. Käytiin New Yorkkerissa, ostettiin sieltä mulle 4 paitaa.

Ikealla kun oltiin mun toinen veli soitti äitille, ja sillon oltiin vielä siinä uskossa, että se tulis meijän kaa K-vedelle. Olin menossa näkee kavereita keskustaan, haettiin Noora mukaan. Eka käytiin sille niitten luota hakee vaihtovaatteet, kun sillä oli eskarissa kuulemma vaa kumpparit ja rönttä vaatteet. Sit ajeltiin sinne eskalle ja mä kävin kidnappaa Nooran sieltä meijän mukaan. Sitten mentiin keskustaan ja eka mentiin kirjastolle kun Anna ja Heli oli siellä. Ne oli niin nälkäsii että suunnistettiin ekana Subwaylle mistä hyö ostivat ruokaa. Myö sitten Nooran kanssa ooteltiin siinä sillä välin ja Noora illisteli mulle niin otin siitä muutaman kuvan :P Ihana <3 


Sitten lähettiin siitä kävelee torille, missä hetki mietittiin että mennäänkö Coffeehouseen, mutta sitten päätettiinkin mennä Minnan alakerrassa olevaan kahvilaan. Se oli kyllä hyvä valinta. Se ei ollu tupaten täynnä ihmisiä, ja sieltä sai hirveen hyviä herkkuja :D 

Mie otin porkkanakakkua, spriten ja pienen kahvin. Ja Noora halus Cocacolaa ja berliinin munkin ;)
Juteltiin tyttöjen kanssa siinä vähän kaikesta. Kuulumisista ja muusta. Ai että nuo tytöt on muuten huippuja. Mun sydänystäviä, ovat aina olleet. Ja ei se asia oo vuosiin mihinkään muuttunu. Paitsi että tytöt on venähtäny pituutta ihan hirveesti. Tunsin oloni kääpiöks niitten seurassa, mutta so what :D Seura oli kyllä huippulaadukasta. 
Kun oltiin syöty, istuskeltiin siinä vielä hetki. Äiti soitti mulle ja sano että Jesse ei lähekkään K-vedelle, ja että me otetaankin Noora meijän mukaan. Sillä välin äiti kävi hakemassa Nooran kamppeet ja Villen kyytiin ja ne kävi ruokakaupassa Puijonlaaksossa. Myö mentiin sit käymään Kookengässä, missä tytöt sovitteli kaikkia ihania kenkiä. Sitten mentiin käymään Lindexillä. 


Meillä oli tosi hauskaa Lindexillä :D Tytöt oli ihan huippuja. Anna löys itelleen ihanan hatun. Nooraa kiinnosti lähinnä kaikki korut mitkä oli kimaltavia ja mie vaan pelleilin Helin kanssa :D 
Mutta sitten äiskä soitti, ja myö lähettiin kävelee kaupungintalon taakse mistä äiskä tuli meijät hakemaan. Anna ja Heli jäi K-talon eteen oottelee bussia. Halattiin ja sitten myö lähettiin Norpukan kanssa autolle. 
Olipa haikeeta lähtee, ku oli niin pitkä aika siitä ku viimeks ollaan nähty. Tytöt on kyllä ihan samanlaisia kun ennenkin vähän pitempiä vaan :D <3



Sitten lähettiin ajelemaan kohti kotia. ;) Ulkona oli jo ihan pimmeetä. 

Pysähyttiin jossain huoltoasemalla, jossa käytiin Nooran kaa vessassa ja sitten matka jatkui..kuunneltiin autossa musiikkia, laulettiin ja pelattiin "laiva on lastattu..." peliä :D 

Välillä vähä tanssittiinkin Nooran kanssa :P 

Kun tultiin pihaan, mä hain koiran sisältä ja käytin sitä kusella ja sillä välin muut kanto autosta kaikki tavarat sisälle.
Nooran eka kerta meillä täällä uudessa kodissa. Zili ja Papu tuli heti vaatimaan rapsutuksia, ja Zili sai ihan hepulin ku kaikki tultiin kottiin. Sillä oli näköjään ollu hirvee ikävä. :D  
Äiti meni Nooran kanssa käyttää Ziliä pitemmällä lenkillä. Ja Ville rupes tekee ruokaa. 
Kun äiskä, Zili ja Noora oli ulkona. Mulla alko särkee päätä aivan hirveesti. Kävin kattoo lääkekaapin, ei sieltä löytyny mitää särkylääkkeitä. Jotain kolmiolääkettä oli mut en uskaltanu ottaa sitä vaikka siinä oli parasetamolia. No menin koneelle hetkeks. 


Koneella kirjotin lyhyen postauksen blogiin. Sitten syötiin ja se päänsärky vaan kasvo ja kasvo. Ja kaato mut sänkyyn loppuillaks. Kävin saunassa, mun hartioita ja selkää hierottiin, kokeiltiin lämmintä pyyhettä, hiljaisuutta, raitista ilmaa. Mikään ei vaan auttanu.

Myöhemmin kun koitin levätä, mulle tuli semmosta aistiyliherkkyyttä ja jalat säpsähteli koko ajan. Sit mulle tuli ihan ufo olo, tunsin kaiken mitä mun mahan sisällä tapahtu. Huusin äitiä ja äiskä tuli siihen ja mietti, että ei kehtais lähtee mihinkään Tk:lle tai sairaalaan käymään. No sit kun jossai vaille ykstoista olin tosi väsyny, mikään ei auttanu siihen päänsärkyyn ja se oli tosi tuskallista. Ei ajatus kulkenu tai mitää. No sit äiti tutki sen sen lääkekaapin ja siel oli semmone lääke mikä laukasee lihasjännitystä ja auttaa kipuun ja lihastulehuksiin, äiti kävi netistä lukee siitä lääkkeestä ja anto mulle sitten sairaanhoitajan pätevyydellä semmosen. No jo ennen kun sain sen lääkkeen mua oksetti ja oli ihan vammanen olo. Muistan, että mä vaan istuin lattialla ja nojasin sänkyyn ja äiti hipelöi mun hiuksia. Mua väsytti ihan sairaasti, mutta mikään asento ei helpottanu sitä särkyä yhtään. Olin siinä varmaa puoltuntii sillleen että melkein nukuin. Sit äiti sano mulle jossai vaiheessa, että mee tohon sängylle pötköttää. Mä sit menin ja se kipu alko helpottaa (lääke tehos). Nukahin aika nopeesti. Yöllä heräsin siihen ku Noora putos sängystä ;D Se siis nukku mun vieressä. Se kapus takasi sänkyyn, mä oikeestaan vedin sen sieltä lattialta ylös. Sit se käperty ihan mun syliin nukkumaan. :3 <3 

Semmonen oli eilinen. Arvatkaa oliko raivostuttava se päänsärky. Tietäispä, että mistä se johtu. Ja aamulla mulle tuli viel semmonen olo, että se särky vois tulla takasin. Ei pää kestä valoja, pakko pitää aurinkolaseja päässä. Myö lähetään varmaan kohtapuoliin käymään kaupalla ;) 

Horzen nettikaupassa on muuten synttäriale...kannattaa käydä tekee sieltä löytöjä!!!! 

No mutta, toivottavasti pidätte tästä postauksesta ;) Saa laittaa ehotuksia, että minkälaisia postauksia haluaisitte! 

1 kommentti:

  1. Anonyymi9.11.13

    Olipa kiva lukee tätä! :) lisää vain tällasii ;))

    VastaaPoista

Kommentointi on tervetullutta, muistakaa kuitenkin:
# Asiallinen kielenkäyttö
# Tässä blogissa ei haukuta ketään
- Kiitos <3